D.U.K. | Panevėžio keleivinis transportas
15553
page-template-default,page,page-id-15553,page-parent,bridge-core-2.1.1,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.3.57,qode-theme-ver-19.8,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.1,vc_responsive

Kaip veikia el. bilietas?


Norint naudotis el. bilieto sistema, reikia turėti el. bilieto kortelę, kurią galima pildyti bilietais arba el. pinigais (prilietus kortelę prie elektroninio bilietų komposterio, jo skaitytuvas nuskaitys vienkartinės tam maršrutui galiojančios kelionės, bilieto kainą) arba atsisiųsti mobilią programėlę, užsiregistruoti savo paskyrą bei prisijungti prie jos. Programėlėje galima įsigyti bilietus ir pildyti korteles (programėlėje atidarius bilietą reikia jo QR kodą nuskaityti bilietų komposteryje). Nuskaitytas vienkartinis popierinis vienkartinis bilietas galioja iki maršruto pabaigos. Su nuskaitytu vienkartiniu el. bilietu yra galimybė per 30 minučių persėsti į kitą autobusą ir keliauti iki maršruto pabaigos.


Kur įsigyti ir papildyti naują kortelę?


Naują kortelę (kaina 2 Eur) keleiviai gali įsigyti visuose fiziniuose bilietų platinimo punktuose. Papildyti kortelę el. pinigais ar bilietais galima kortelės įsigijimo metu arba atskirai visuose fiziniuose bilietų platinimo punktuose arba pridėjus kortelę prie savo paskyros internetinėje savitarnoje arba mobilioje programėlėje.


Kur ir kaip žymėti el. bilietus? Kodėl tai reikia daryti, jeigu aš jau sumokėjau ir jį aktyvavau?


 Žymėti bet kokios rūšies bilietą priliečiant viešojo transporto kortelę prie bilietų komposterio arba nuskaitant bilieto QR kodą būtina kiekvieną kartą įlipus į transporto priemonę (autobusą). Nepažymėti transporto priemonėje vienkartiniai ar terminuotieji elektroniniai bilietai negalioja.

Bilietų žymėjimas yra svarbus viešojo transporto organizavimui, nes remiantis šia statistika planuojami maršrutai, jų tvarkaraščiai, koks autobusas tuo maršrutu važiuos ir kaip dažnai – bilietų žymėjimas tiesiogiai prisideda prie viešojo transporto paslaugų kokybės gerinimo ir pritaikymo keleiviams.


Kaip žinoti, kad el. bilietas pažymėtas tinkamai?


Tinkamai pažymėjus el. bilietą, bilietų komposterio ekrane yra pateikiamas informacinis pranešimas su žalia varnele bei keleivis informuojamas garsiniu signalu apie sėkmingą bilieto pažymėjimą.


Kaip naudotis el. pinigine?


El. piniginę galima papildyti bet kuriame fiziniame bilietų platinimo punkte, internetinėje savitarnoje arba mobilioje programėlėje. Turint el. pinigų viešojo transporto kortelėje, ją prilietus prie bilietų komposterio, sistema patikrins ar paskyroje nėra el. bilietų ir, jei bilietų nėra, automatiškai nuskaičiuos el. pinigų sumą, skirtą vienkartinio bilieto įsigijimui ir jį automatiškai aktyvuos bei pažymės. Jei prilietus kortelę prie bilietų komposterio, sistema ras kliento paskyroje el. bilietų, tuomet pirmenybė bus teikiama bilietų panaudojimui (aktyvus bilietas bus pažymimas, neaktyvus bilietas bus aktyvuojamas ir pažymimas).


Ar privalau žymėti lengvatinį terminuotąjį bilietą transporte?


Taip, kiekvieną kartą įlipus į autobusą priliesti kortelę prie bilietų komposterio ir pažymėti lengvatinį bilietą privaloma. Nepažymėtas elektroninis bilietas autobuse negalioja.


Kaip sužinoti, kiek kortelėje liko pinigų arba kokius turiu el. bilietus?


Kortelės el. bilietų ir el. pinigų likutį galima sužinoti internetinėje savitarnoje, mobilioje programėlėje arba autobuse bilietų komposterio ekrane, pasirinkus opciją ‘MENIU, sąskaitos likutis’ ir pakartotinai prilietus kortelę prie komposterio, ekrane matysite kortelės el. piniginės likutį ir turimus el. bilietus.


Ar galiu nupirkti ir pažymėti bilietą kitam asmeniui arba kas yra Draugo bilietas?


Galima už kelionę sumokėti ir už savo bendrakeleivius (vienu pirkimu – už 1 bendrakeleivį, tačiau operaciją galima kartoti). Toks bilietas yra vadinamas “Draugo bilietu”, kurio kaina yra standartinė vienkartinio bilieto kaina.

Norėdamas įsigyti “draugo bilietą” keleivis pirmiausia turi pažymėti savo bilietą, o po to pasirenkamas „Draugo bilietas“, ir, jei el. piniginėje yra pakankamas likutis, keleivis įsigyja “draugo bilietą” – procedūra užbaigiama pakartotinai priliečiant kortelę, kad būtų nuskaityta atitinkama pinigų suma nuo el. piniginės. Taip pat bendrakeleiviui galima nupirkti ir pažymėti bilietą el. bilietų komposterio ekrane pasirinkus opciją ‘MENIU, – Pirkti draugo bilietą’, priglausti savo el.bilieto kortelę, pasirinkti bendrakeleiviui galiojančios lengvatos tipą, dar sykį priglausti savo kortelę prie komposterio ir bilietas bus nupirktas bei pažymėtas.


Ar bilietų kontrolės metu privaloma pateikti galiojantį dokumentą, kuris įrodo teisę naudotis lengvata ir žymėti bilietus su nuolaida?


Taip, bilietų kontrolės metu privaloma pateikti dokumentą, įrodantį teisę į lengvatą (to reikalauja LR teisės aktai). Keleivio bilietas asmenims, kuriems pagal Lietuvos Respublikos transporto lengvatų įstatymą taikoma ir Panevėžio miesto savivaldybės tarybos sprendimu suteikta nuolaida, galioja tik pateikus reikiamus dokumentus, patvirtinančius teisę į transporto lengvatas.


Ką daryti jei nebeturi teisės į lengvatą arba pasikeitė lengvatos dydis?


 Netekus teisės į lengvatą arba pasikeitus lengvatos dydžiui reikėtų priskirti turimai viešojo transporto kortelei kitą lengvatos tipą. Tai padaryti galima internetinėje savitarnoje arba “Panevėžio keleivinio transporto” klientų aptarnavimo centre adresu J. Urbšio g. 3, Panevėžys.


 Kaip pakeisti turimai kortelei taikomą lengvatą?


Pakeisti kortelei priskirtos lengvatos tipą galima internetinėje savitarnoje prisijungus prie paskyros meniu punkte Kortelės (pasirinkus reikiamą kortelę ir atidarius jos peržiūros langą) arba “Panevėžio keleivinio transporto” klientų aptarnavimo centre adresu J. Urbšio g. 3, Panevėžys.


Ar galima autobuse priliesti kortelę prie bilietų komposterio pakartotinai?


Taip, galima, antrą ir kitus kartus tame pačiame autobuse prilietus kortelę daugiau pinigų nenuskaitys. Tokiu būdu galima pasitikrinti iki kada galioja bilietas.


Per kiek laiko galima nemokamai persėsti į kitą autobuso maršrutą?


Keleiviai gali nemokamai persėsti visą bilieto galiojimo laikotarpį. Persėdant būtina iš naujo pažymėti bilietą, priglaudžiant kortelę prie bilietų komposterio arba nuskaitant mobilioje programėlėje esantį bilieto QR kodą. Persėdus bilieto galiojimo metu papildomi pinigai nebus nuskaičiuoti, o bilietas galios iki paskutinės maršruto, į kurį keleivis persėdo, stotelės.

Popierinis bilietas, įsigytas iš autobuso vairuotojo, persėdimo teisės nesuteikia.


Bilietų komposteris rodo „Nepakanka lėšų“. Ką daryti?


Pranešimas „Nepakanka lėšų“ reiškia, kad el. pinigų likutis nėra pakankamas kelionei apmokėti. Papildyti kortelę el. pinigais galima interneto svetainėje, mobilioje programėlėje arba bet kuriame bilietų platinimo punkte.


Kur galima papildyti el. bilietus ir el. piniginę?


Papildyti kortelę el. pinigais galima internetinėje savitarnoje, mobilioje programėlėje arba bilietų platinimo punkte.

El. bilietus galima įsigyti internetinėje savitarnoje, mobilioje programėlėje arba bilietų platinimo punkte.

Popierinius bilietus su QR kodu galima įsigyti pas autobuso vairuotoją ir bilietų platinimo punkte.


Kaip po papildymo galioja terminuoti bilietai?


Papildytų elektroninių terminuotų bilietų galiojimo pradžia yra pirmas bilieto pažymėjimas bilietų komposteryje, o galiojimo pabaiga yra paskutinio bilieto galiojimo termino dienos paskutinio viešojo transporto reiso pabaiga.


Kaip veikia pinigų pildymas ir nuskaitymas, jei galioja lengvatos?


Jei keleivis perka naują kortelę ir turi teisę i lengvatą, tuomet bilietų platinimo punkte, kuriame klientas vykdo pirkimą, būtina nurodyti, kokio dydžio lengvata jam galioja. Tuomet kortelei yra priskiriamas kliento nurodytas lengvatos tipas, pagal kurį bilietų komposteris automatiškai nuskaito el. pinigus už keleivio kelionę.

Pildant kortelę el. pinigais internetu arba per mobilią programėlę ir suvedus kortelės duomenis, naudotojas gali pats nurodyti lengvatos tipą, kuris turi būti taikomas.


Kas yra dienos kelionės optimizatorius?


Viešajame transporte veikia dienos kelionių kainos optimizavimo paslauga vienkartiniams elektroniniams bilietams, perkamiems iš el. piniginės kortelėje. Šios funkcijos esmė – tą pačią dieną atliekant vienkartiniais  bilietais tiek kelionių, kad jų bendra kaina pasiekia terminuotojo dienos bilieto kainą, sistema sumokėtus pinigus automatiškai perskaičiuoja į dienos bilietą, todėl daugiau tą dieną mokėti už papildomas keliones nebereikės.  Autobusuose maksimali per dieną iš el. piniginės nuskaitytų kartinių bilietų suma yra 1,56 Eur (3×0,52) pilnos kainos bilietų atveju, proporcingai mažesnė lengvatinių atveju. Ši funkcija veikia pilnos kainos ir lengvatiniams bilietams perkamiems (pažyminti bilietą bilietų komposteryje) iš el. piniginės kortelėje.


Kaip pasitikrinti bilieto galiojimo laiką? Jeigu ilgalaikis bilietas galioja iki 15 dienos, ar tą dieną dar galima važiuoti autobusu?


Po bilieto pažymėjimo autobuse pakartotinai priglaudus kortelę galima pasitikrinti iki kada galioja bilietas ir koks yra el. pinigų likutis kortelėje. Ilgalaikiai bilietai (bent 1 dienos trukmės) galioja iki nurodytos dienos paskutinio maršruto pabaigos laiko, t. y. jeigu bilietas galioja iki 15 dienos, 15 dieną juo dar galima naudotis.


Ar galima grąžinti ilgalaikį viešojo transporto bilietą? Kur ir kaip tai galima padaryti?


Viešojo transporto bilietai gali būti grąžinami per 14 dienų nuo bilieto įsigijimo datos. Grąžinimo metu bilietas negali būti panaudotas arba aktyvintas. Bilietą, įsigytą fizinėje bilietų platinimo vietoje, galima grąžinti tik ten, kur jis buvo įsigytas (būtina pateikti bilieto įsigijimą įrodantį čekį). Savitarnoje ar mobilioje programėlėje įsigyti bilietai gali būti grąžinami internetinėje savitarnoje. Tokiu atveju, el. bilietas yra konvertuojamas į el. pinigus ir lieka naudotojo paskyroje (kortelėje). El. pinigai gali būti grąžinami tik klientų aptarnavimo centre adresu J. Urbšio g. 3, Panevėžys.


Kur galima gauti sąskaitą faktūrą už važiavimą viešuoju transportu, kai Panevėžio el. bilieto kortelė pildoma vienkartiniais elektroniniais bilietais?


Sąskaita faktūra yra išrašoma už vieną bilietų pirkimo užsakymą. Sąskaitą faktūrą už bilietų pirkimą galima rasti internetinėje savitarnoje prisijungus prie savo paskyros (Užsakymų istorijos peržiūroje). Prašymą dėl sąskaitos faktūros atsiuntimo taip pat galima pateikti ir elektroniniu paštu info@pktransportas.lt. Prašyme turi būti nurodyti pirkėjo kontaktiniai duomenys ir bilietų pirkimo užsakymo numeris.


Kaip veikia internetinė savitarna?


Norint pildyti bilietus ar el. pinigus internetu, būtina  užregistruoti paskyrą, užpildant registracijos formą internetinėje savitarnoje bei patvirtinant el. pašto adresą gautame el. laiške po registracijos. Prisijungus prie paskyros galima pridėti norimą kiekį turimų viešojo transporto kortelių ir jas pildyti, norimais bilietais arba el. pinigais. Suformuotą pirkinių krepšelį galima apmokėti vienu pavedimu – bankiniu pavedimu. Suformuotas krepšelis galioja 15 min., neatlikus mokėjimo krepšelis panaikinamas. Savitarnoje taip pat galima matyti kortelės pinigų likutį, galiojantį bilietą, keliones, įvykdytas naudojant el. pinigus. Ta pati paskyra naudojama ir mobilioje programėlėje.


Kaip prisijungti prie savitarnos?


Savitarnos naudotojai prie paskyros gali prisijungti naudodami savo prisijungimo vardą (el. pašto adresą) ir slaptažodį.


Ką daryti pamiršus slaptažodį?


Pamiršus slaptažodį galima pasinaudoti slaptažodžio priminimo funkcija, esančia prisijungimo lange.


Kaip veikia mobilioji programėlė?


 Programėlė yra skirta el. bilietų naudojimui, kortelių pildymui el. pinigais ir el. bilietais, kortelių likučių peržiūrai ir el. bilietų galiojimo matymui. Neturint viešojo transporto kortelės, el. bilietus galima įsigyti ir aktyvinti bei pažymėti naudojant mobiliąją programėlę. Mobilioje programėlėje įsigytas bilietas turi QR kodą, kurį nuskaičius komposteryje, bilietas bus aktyvintas / pažymėtas.


Kodėl neleidžia programėlėje nuskanuoti bilieto QR kodo?


Norint nuskaityti bilieto QR kodą mobilioje programėlėje, naudotojas turi įsitikinti, kad jo naudojamame įrenginyje nėra įjungtas tamsus fonas (angl. dark mode). Mobilioje programėlėje esantys QR kodai gali būti nuskaityti tik tuo atveju, jeigu yra atvaizduojami baltame fone. Skenuojant pilnai bilieto prie komposterio priglausti nereikia. QR kodo skaitytuvas skenuoja bilietą apimdamas visą QR kodą, kaip ir įprasti QR kodų skaitytuvai, todėl yra būtinas bent minimalus atstumas, kad visas kodas būtų nuskaitytas.


Kaip prisijungti prie paskyros?


Mobilios programėlės naudotojai prie paskyros gali prisijungti naudodami savo prisijungimo vardą (el. pašto adresą) ir slaptažodį.


Ką daryti pamiršus slaptažodį?


Pamiršus slaptažodį galima pasinaudoti slaptažodžio priminimo funkcija, esančia prisijungimo lange.


Bilietų komposteris rodo „Neatpažinta kortelė“. Ką daryti?


Jei viešojo transporto kortelė galiojanti, tačiau jos bilietų komposteris neatpažino, kreipkitės į VšĮ „Panevėžio keleivinis transportas“ klientų aptarnavimo centrą adresu J. Urbšio g. 3, Panevėžys. Čia kortelė bus patikrinta, ir nustačius kortelės gedimą, jei jis ne dėl Jūsų kaltės, ją nemokamai pakeisime.


Ką daryti, jei sulaužiau, praradau arba neveikia mano kortelė?


Sugadinus, pametus ar kitaip praradus kortelę galima įsigyti naują ir į ją perkelti e. bilietus, buvusius prarastoje kortelėje. Perkelti senos kortelės duomenis galima tik “Panevėžio keleivinio transporto” klientų aptarnavimo centre adresu J. Urbšio g. 3, Panevėžys




El. bilieto kortelės naudojimo pavyzdžiai (Video), spausti čia.





VšĮ „Panevėžio keleivinis transportas“
Klientų aptarnavimo centro adresas: J. Urbšio g. 3, Panevėžys
Telefonas pasiteiravimui: 8 45 454302
El. paštas: bilietas@pktransportas.lt
Internetinis psl. www.pktransportas.lt
Savitarna: www.e.pktransportas.lt